Kwaliteitskeurmerk voor De Mondzorgkliniek
Deze week behaalde tandartsenpraktijk De Mondzorgkliniek aan de Tuinfluiter het bekende ISO 9001 (HKZ) kwaliteitskeurmerk voor de zorg. Om dit keurmerk te behalen werden alle procedures die binnen de praktijk uitgevoerd worden, kritisch en nauwkeurig onderzocht, vastgelegd en extern beoordeeld. Doordat De Mondzorgkliniek dit keurmerk heeft behaald kan de patiënt erop rekenen dat de tandheelkundige kwaliteitszorg gewaarborgd is.
De tandartsen dr. Casper Bots en Nelleke Bots-van ’t Spijker zijn blij met de positieve uitslag.
“We houden ervan dat de praktijk goed en duidelijk georganiseerd is. Iedere patiënt heeft het recht heeft om goed, adequaat en volgens de laatste inzichten behandeld en geïnformeerd te worden. Als behandelteam hechten we er ook grote waarde aan dat het duidelijk is wat een behandeling inhoudt, waarom we veel aandacht geven aan preventie, wat je kunt verwachten aan resultaat en wat de mogelijke kosten zijn.’’, aldus de tandartsen.
“Als team werken we ernaar toe dat mensen samen met ons de verantwoordelijkheid nemen voor een gezonde, schone en goed verzorgde mond.” Basis van een gezonde mond is minstens twee keer per dag de tanden goed poetsen met fluoridetandpasta en regelmatig tussen de tanden reinigen met een tandenstoker of rager. Ook het beperken van frisdrank- en sapgebruik, suiker in thee of koffie en tussendoortjes hoort daarbij. “Het is tegenwoordig echt niet meer nodig om lijdzaam te ondergaan dat er iedere keer weer nieuw tandbederf is, het tandvlees bloed, of dat je uit je mond ruikt. Iedereen wil toch graag met een frisse en schone mond voor de dag komen. Graag begeleiden we mensen naar een stabiele en voorspelbare mondgezondheid. Het behaalde kwaliteitskeurmerk is een goed raamwerk om deze zorg te kunnen bieden.”
26 maart 2018
Publicatiedatum: 01-08-2019